Skip to content
logologo
  • Ana Sayfa
  • Paydaşlar
  • Vakalar
  • ALUMNI
  • S.S.S.
  • İletişim

Başvur

logologo
  • Ana Sayfa
  • Paydaşlar
  • Vakalar
  • ALUMNI
  • S.S.S.
  • İletişim

Başvur

  • Ana Sayfa
  • Paydaşlar
  • Vakalar
  • ALUMNI
  • S.S.S.
  • İletişim

BuldumBuldum.com

Category

Mağazalaşma, Uluslararası Pazar, Ürün Gamı

Date

20 Nisan 2020

BuldumBuldum.com

Güçlü Gökozan, E-Ticaret, 2008

Girişimcilerin bulundukları ülkeden çıkıp küresel pazarda çok farklı özellikteki ülkelerde birer oyuncu olmak istemeleri nasıl bir tutkuyla açıklanabilir? Küresel pazara açılmış girişimciler; müşteri beklenti ve özellikleri, yetenek havuzu, organizasyon kültürleri birbirinden oldukça farklı olan bir sistemi nasıl bir iç görüyle kurup yönetirler? Bu pazarlarda kalıcı olmak için neler yaparlar? Bu vaka çalışmasında, Insider’ın kurucu ortaklarının hikayeleri ışığında bu sorulara cevap arıyoruz. Vakada ayrıca 2018 itibariyle 14 ülke pazarına giren Insider’ın büyüme yolundaki “Küresel Pazar”, “Ürün-Pazar Uyumu” ve “Satış Organizasyonu” ikilemlerini tartışıyoruz.

Vakanın tamamını okumak ve ilgili video’ları izlemek için:

Giriş
Başvur

I. Girişimci ve İş Fikri

Güçlü Gökozan Koç Universitesi’nde okurken ikiz kardeşi ile birbirlerine doğumgünü hediyesi alma konusunda arkadaşça bir iddiaya girmişler. Konu hangisinin diğerine daha güzel bir hediye alacağıymış. Doğumgünü geldiğinde, Güçlü’nün aldığı pahalı kolyeye karşılık kardeşinin aldığı kişiselleştirilmiş iPod herkesin en beğendiği hediye olmuş. Güçlü o zaman anlamış ki hediyeleri özel ve ilginç kılan şey ne kadar pahalı oldukları değil, ne kadar ilginç oldukları. İşte o zaman BuldumBuldum.com fikri doğmuş.

BuldumBuldum.com, çoğunlukla müşteriye özel ürün ve hediye yapan ve satan bir internet sitesi. Arşimet’in “Evraka Evraka!” sözünden esinlenen “Buldum Buldum” ismi, müşterilerin buldumbuldum.com’daki özgün ürünleri keşfetmesini simgeler. Önce hediyelik ilginç ürünler satmak için kurulan BuldumBuldum.com, zamanla şirketlerin özelleştirilmiş promosyonel ürün ihtiyaçlarını da karşılayan bir modeli de bünyesine kattı. Böylece gittikçe daha karlı bir iş modeli haline geldi, ekibini büyüttü ve pazar lideri oldu. 2013’ten bu yana en büyük rakibini satın aldı, profesyonel matbaa makinelerini bünyesine kattı ve sektörün uluslararası büyük oyuncularında çalışan kişileri danışman olarak işe aldı.

Güçlü, Aydın’da büyümüş ve sonrasında Koç Üniversitesi’nde endüstri muhendisligi okumak için İstanbul’a gitmiş ve okulunun ikinci yılında, UCLA – Anderson Gradute School of Business’taki bir yaz programında girişimcilik tutkusunu keşfetmişti. İstanbul’a döndüğünde, Koç Üniversitesi pazarlama kulübünün başkanı seçilmiş, “Kamp” ismini verdiği bir etkinlikle öğrencileri ve iş adamlarını bir araya getirmeye başlamıştır. Bu etkinlik bugün halen popülaritesini korumaktadır.

Buldumbuldum.com’da müşteriler uygun fiyatlı, kişiselleştirilebilir hediyeler ve profesyonel pazarlama ürünlerini minimum sipariş adedi olmaksızın tasarlayabiliyor ve satın alabiliyor. Bireysel kullanıcılar bardak, kupa, tshirt, saat gibi ürünlere fotoğraf, logo veya isim bastırarak kişiselleştirebilir (2015 gelirinin %50’si) veya Amerika, Avrupa ve Çin’den ithal edilen ilginç hediyeler satın alabilirler. Yeni hayata geçirilen BuldumBuldum.com pazaryeri ise sanatçıların, ünlülerin ve tescilli markaların kendi dizaynlarını satabildikleri bir forum özelliği taşıyor (%20). Küçük işletme sahipleri de kişiselleştirilmiş kartvizit, defter, kalem gibi ürünler dizayn edebiliyorlar (%10). Bir milyon üye 1000-1500 günlük sipariş hacminin yanı sıra sadece sevgililer gününde 10,000 siparişlik bir hacim oluşturuyor.

II. İş Ortamı

BuldumBuldum.com, iki ayrı pazarı hedefliyor: hediye pazarı ve KOBİ, küçük işletmeler ile yeni girişimci şirketlere özel yönelik promosyonel ürün pazarı. Hediyelik eşya pazarının büyüklüğünü öngörmek zor; ancak veriler 20 Milyon kişinin internetten alışveriş yaptığını gösteriyor.

[table id=17 responsive=collapse /]

Sektöredeki Anahtar Trendler:

  • Hediye vermek, geçmişten beri var olan bir Türk geleneğidir. Özellikle tatil, özel gün ve sosyal buluşmalarda hediyeleşmek neredeyse bir gereklilik olmuştur.
  • KOBİ’lerin büyümesi: Türkiye’de 3.5 milyon küçük-orta ölçekli işletme var. Devletin bu işletmelere verdiği destek ile daha da olgunlaşacak olan sektörde profesyonel pazarlama ürünlerin üretimine duyulan ihtiyaç daha da artacaktır.

[table id=18 responsive=collapse /]

Müşteri Tabanı:

B2C (%90 – 2015): %55’i kadın, %63’ü 18-35 yaş arasında

B2B (%10 – 2015): B2B müşterilerinin çoğunluğunu 10-20 çalışanlı teknoloji start-up’ları oluşturuyor. BuldumBuldum.com ise hazır şablonları, 24 saatlik teslimat süresi ve minimum tutar gerektirmeyen yapısı ile zamandan ve paradan tasarruf etme imkanı sağlıyor.

  • Diğer İller* /Irak ve Azerbaycan
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ankara
  • Gaziantep
  • Antalya

III. Ürün ve Hizmetler

BuldumBuldum.com yaklaşık 28.000 kişiselleştirilebilir ürün ile B2C ve B2B hizmeti veren bir online ticaret sitesidir. Site herhangi bir alt sipariş limiti koymazken günlük yaklaşık 1.250 ürün satmaktadır.

[table id=19 responsive=collapse /]

B2C – Hediyelik Eşyalar:

Kendi Ürününü Yarat: Dizayn motoru müşterilerin ürünleri kendi resim, logo, dizayn veya isimleriyle özelleştirmesine imkan tanıyor. T-shirt, kahve kupası, duvar saati, cüzdan, kalem, yastık bu ürünlerden bazıları.

İlginç Ürünler: BuldumBuldum.com taklit Oscar heykelleri, 100$’lık tuvalet kağıdı ruloları gibi enteresan ürünleri de müşterilerle buluşturuyor. Şirket hem kendi özel tasarım ürünlerini hem de ithal ettiği ürünleri sitesinde satıyor.

Pazar Yeri: BuldumBuldum.com pazar yeri; sanatçıların, ünlülerin veya markaların kendi dükkanlarını açıp ürünlerini satabildiği sanal bir mağaza işlevi gören bir girişim. Müşteriler tasarım motorunu kullanarak bazı ürünleri kişiselleştirebiliyorlar. Warner Bros, Disney, Marvel lisanslı ürünleri; Erdil Yaşaroğlu, Selçuk Erdem tasarımları da bu ürünler arasında.

B2B – Kendi Promosyon Ürününü Yarat: Küçük-büyük işletme sahipleri BuldumBuldum.com’un hazır şablonlarından faydalanarak kartvizit, defter, kalem, power bank gibi kendilerine özel promosyon materyalleri sipariş edebiliyorlar.

IV. Temel Faaliyetler

  • Ortaklık Anlaşmaları: com aralarında Disney, Marvel, Harry Potter, Lord of the Rings, Looney Tunes vb. Birçok değerli uluslararası markanın özel online dağıtım hakları için 500.000 ABD Dolarlık bir yatırım yaptı.

BuldumBuldum.com pazar yerinde ise karikatürist, ressam, fotoğrafçı vb. daha birçok kişi veya kurumu mağaza açarak ürünlerini satabiliyor. Mağaza sahipleri yarattıkları ürünlerin fiyatını belirleyip satış üzerinden %20 komisyon alıyor.

  • Tedarik Lojistiği: Tedarik lojistiği, üretim-imalat ve dağıtım işlemleri 3000 m2’lik bir tesiste gerçekleşiyor. Şirket gelirlerinin %20’sini hammadde ve envantere harcarken bu değeri 2016 itibariyle %5-10 aralığında tutmak istiyor.
  • Üretim – İmalat: com gelirlerinin %3’ü üretim giderlerine harcanıyor. Ürünler siparişin alındığı gün üretiliyor ve günlük üretim kapasitesi 30.000 dolaylarında. Ürünlerin %70’i BuldumBuldum.com üretimiyken %30’luk kısmı dışarıdan temin ediliyor.

Şirketin 15 adet baskı makinesi için 500.000 ABD Dolarlık bir yatırımı bulunmakta.

  • Pazarlama: com 2014 yılında pazarlama için 300.000 ABD Dolarlık bir bütçe kullandı.

Tüketici davranışları Emarsys ile incelenerek hedefe yönelik e-postalar kullanılıyor.

  • Satış / Gelir Modeli: com ürettiği her ürünü üretim maliyetinin 3-5 katı fiyata satarken, Pazar yerindeki satışlardan tasarım sahiplerine %20, tescilli marka ürünlerine ise %12 oranında komisyon dağıtıyor.

Dağıtım: BuldumBuldum.com gelirlerinin %2.5’i dağıtımda kullanılıyor. Şirket saat 15.00’dan önceki her sipariş için aynı gün içerisinde teslimat garantisi veriyor.

V. Videolar

İkilem 1 / Ürün Gamı

İkilem 2 / Mağazalaşma

İkilem 3 / Müşteri Kitlesi

Çözüm

VI. İlgili Kavramlar ve Faydalı Linkler

  • Buldumbuldum.com websitesi: http://www.buldumbuldum.com
  • Müşteri Segmenti Kavramı – Osterwalder A. ve Pigneur Y., “İş Modeli Üretimi”, Müşteri Segmentleri, sayfa 20-21.
  • Müşteri İçgörü Kavramı – Osterwalder A. ve Pigneur Y., “İş Modeli Üretimi”, Müşteri İçgörüleri, sayfa 126-133.
  • Piyasa Durumu Kavramı – Osterwalder A. ve Pigneur Y., “İş Modeli Üretimi”, İş Modeli OrtamI, sayfa 200-211.
  • Temel Yetkinlik Kavramı – http://en.wikipedia.org/wiki/Core_competency

Yazı dolaşımı

Prev
Next

Endeavor Türkiye

Ferko Signature / Assembly, Esentepe Mahallesi,
Büyükdere Cd. No:175 34394 Şişli
İstanbul / Türkiye

info@endeavor.org.tr
tel: +90 (212) 287 3970

Copyright © 2017-2021 Endeavor Etkin Girişimci Destekleme Derneği.
Tüm hakları saklıdır.

İLETİŞİM

ANA SAYFAHAKKIMIZDAVAKALARS.S.S.ALUMNIİLETİŞİMBAŞVUR

Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu

Web sitesi kullanım deneyiminizi iyileştirmek için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanıyoruz. Detaylı bilgi için lütfen Çerez Politikamızı inceleyiniz.
Kabul EdiyorumKabul Etmiyorum
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT